Prawa Pasażera

Yourrights

Jeżeli kiedykolwiek utknęliście na europejskim lotnisku lub przewoźnik zagubił Wasz bagaż – zapraszam do skorzystania z aplikacji mobilnej, dzięki której możecie się dowiedzieć, jakie prawa przysługują pasażerowi w takiej sytuacji.  Oto krótka recenzja aplikacji Prawa Pasażera (Your Passenger Rights). Ja na szczęście nie musiałem  jeszcze z niej korzystać, ale uważam, że stanowi wystarczające kompendium wiedzy na temat praw pasażera w Unii Europejskiej.

Aplikacja została uruchomiona w 2013 r. przez Komisję Europejską – obejmuje teraz wszystkie środki transportu stosowane w UE – tak więc: samoloty, pociągi, autobusy i statki.

Prawa pasażera to jasne i zwięzłe informacje na temat praw podróżnych w Unii Europejskiej. Dzięki zastosowaniu formatu pytanie/odpowiedź możecie szybko uzyskać informacje na temat praw przysługujących podróżnemu – czyli praktycznie każdemu z Was – w danym przypadku oraz wskazówki dotyczące możliwości rozwiązania napotkanego problemu.

Z aplikacji mogą korzystać osoby niedowidzące (jeżeli umożliwiają to ich urządzenia przenośne). Aplikacja dostępna jest w 25 językach i jest również w języku polskim i korzysta z pamięci lokalnej urządzenia, aby nie trzeba było łączyć się z internetem podczas podróży. Stanowi to dodatkowy plus tej prostej aplikacji. Interfejs nie jest może idealny, ale prosta nawigacja pozwala szybko przejść do odpowiedniego, interesującego nas tematu/problemu. Krótki i zwięzły opis rozwiązania problemu, który nas spotkał podczas naszej podróży to plus tej aplikacji.

 

 

 

Aplikacja dostępna jest na platformy iOS i  Android. Poniżej linki do tej aplikacji.

Apple – iOS i Android.

Nie znalazłem odnośnika na platformę Windows Mobile, niestety :(. Jak ją macie na swoich telefonach z windows to dajcie znać – to uaktualnię wpis. Aplikacja jest oczywiście bezpłatna.
Każdemu z środków transportu poświęcona jest odrębna zakładka, podzielona na kilka kategorii. Oto przykład kategorii z zakładki Samolot:

  • Przed podróżą
  • W czasie podróży
  • Obsługa
  • Bagaż
  • Więcej

Dodatkowo w każdej kategorii znajdują się odnośniki do odpowiedniego przepisu prawa EU. I tak np. w dziale Bagaż w zakładce Samolot – znajdują się porady i odpowiedzi dotyczące nurtujące wszystkich z nas pytań: Co zrobić jak linia lotnicza zgubi bagaż? Gdzie się zgłosić? Jak złożyć skargę? Jeśli bagaż się opóźni – jakie mamy prawa, jak złożyć skargę? Co jeśli linia lotnicza udzieli odpowiedzi, która Was nie satysfakcjonuje? Co można zrobić więcej? Z pewnością kiedyś zastanawialiście się co w takiej sytuacji zrobić? A w tej aplikacji wszystkie informacje są jak na dłoni. Poradnik ten stanowi według mnie tylko podstawową, ale wystarczającą wiedzę. Dzięki niej wiemy jak się zachować, gdzie składać reklamacje itd.

 

Informacji jest mnóstwo. Zachęcam do ściągnięcia aplikacji. Nie zajmuje dużo miejsca – u mnie po ostatniej aktualizacji to około 6 MB. Tak więc wg mnie warto ją ściągnąć – zawsze czegoś nowego możemy się dowiedzieć. Jeśli Wam nie przypadnie do gustu – zawsze można ją usunąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.